Til ATP Ejendomme’s samarbejdspartnere

Login

ATP Ejendomme modtager fakturaer elektronisk

Nemportal flyttes i løbet af sommeren 2023 til en mere tidssvarende og moderne platform. Når din konto er flyttet vil du ved login få besked om dette, og blive automatisk overført til den nye portal. Her vil du blive bedt om at indtaste en ny adgangskode.

Fremadrettet er det den nye portal du skal anvende for at sende elektroniske forretningsdokumenter (faktura, kreditnota osv.). Alle dine tidligere afsendte meddelelser, dine modtagere og stamdata vil selvfølgelig blive overført automatisk til det nye system.

ATP Ejendomme er gået over til elektronisk håndtering af fakturaer (e-fakturering). Det betyder, at du som leverandør skal sende fakturaer og kreditnotaer i elektronisk form til vores GLN-nummer (identisk med EAN-nummeret) i fakturaformatet OIOUBL.

Sender du fakturaer med brevpost eller via e-mail, vil du blive kontaktet med henblik på elektronisk fremsendelse, eventuelt via fakturaportalen.

EAN-/GLN-nummer til ATP Ejendomme og ATP Ejendommes datterselskaber er 5790002107368.

Betalingsservice og BS+
Fakturaer, der i forvejen er tilmeldt betalingsservice eller BS+ skal ikke ændres til elektronisk fakturering.

Fordelene ved e-fakturering – mindst tre fluer med ét smæk
For dig som afsender, har e-fakturering de fordele, at fakturaen kommer sikkert frem og at den umiddelbart indgår i godkendelsesprocessen, hvis de nødvendige oplysninger er inkluderet på fakturaen. Ud over at spare tid og penge for dig som leverandør og ATP Ejendomme, er det samtidig bedre for miljøet, fordi mængden af papirprints reduceres. Når du som leverandør skal sende en faktura/kreditnota til ATP Ejendomme, skal du være opmærksom på, at fakturaen indeholder tilstrækkelige oplysninger. Læs mere herunder.

Sådan gør du, hvis du har et økonomisystem
Sender dit firma et større antal fakturaer til os på årsbasis, skal I fortsætte med at anvende det økonomisystem, I allerede bruger.
Som ny leverandør til ATP Ejendomme, er det lettest, at sende fakturaen via din virksomheds økonomisystem, hvilket langt de fleste systemer kan. Fakturaen sendes til vores GLN-nummer i fakturaformatet OIOUBL.

Sådan gør du, hvis du ikke har et økonomisystem
Har din virksomhed ikke et økonomisystem, kan fakturaportalen anvendes. Portalen er gratis at bruge. Opret en brugerprofil i formularen til højre. Det tager få minutter. Alle felter i formularen SKAL udfyldes. Anfør gerne e-mailadressen til din virksomheds bogholderi.

Når du skal fakturere os Følgende informationer er væsentlige at inkludere i fakturaportalens fakturaskabelon, specifikt i relation til ATP Ejendomme.

1. Udfyldelse af feltet Købsordrenummer
Købsordrenummer skal indtastes i OIOUBL-fakturaen i ordrereferencefeltet: Invoice/BuyersOrderID/OrderReference/ID
Nummeret består enten af bogstavet "S" og 10 cifre, eks. S1601200025 eller bogstavet "F" og fire cifre, eks. F1601. Undlad mellemrum, bindestreger eller andre tegn.
Ordrenummeret oplyses af den person hos ATP Ejendomme, der afgav ordren på ydelsen til jeres virksomhed.
2. Navn på ordrebestiller her hos ATP Ejendomme
3. Er opgaven håndteret via Dalux-App’en, skriv også gerne DaluxFM opgave ID

Mangler I informationer, beder vi jer kontakte ordrebestiller her hos ATP Ejendomme, eller at finde informationerne ved at trykke her

Vær opmærksom på, at vi forbeholder os ret til at afvise en mangelfuldt udfyldt faktura.

Bemærk, at virk.dk-portalen ikke kan anvendes, da ATP Ejendomme ikke er en offentlig virksomhed.

Har du spørgsmål?
Send gerne spørgsmål specifikt vedrørende e-fakturering via mailen: bogholderi@atp-ejendomme.dk eller ring til os på tlf.: 33 36 61 61. .

Brugernavn
Adgangskode
Glemt din adgangskode? >>

Tilmeld dig Fakturaportalen

Nemportal er blevet flyttet til vores nye portal.
Klik her: https://portal.efacto.dk/atpe for at tilmelde dig.