Til CEJ’s samarbejdspartnere

Login

CEJ Ejendomsadministration modtager kun elektroniske fakturaer

CEJ modtager kun elektroniske fakturaer. Det betyder, at du som leverandør til CEJ, eller til ejendomme i administration hos CEJ, skal bruge elektronisk fakturering.

Dermed skal alle fakturaer og kreditnotaer sendes til vores EAN/GLN-nummer i fakturaformatet OIOUBL. Du må meget gerne lade en PDF-fil med fakturaen følge med som bilag. Du er også velkommen til at medsende andre relevante bilag.

Fordelen for dig som kreditor er, at din faktura med større sikkerhed havner hos rette modtager, så den kan blive behandlet korrekt og hurtigst muligt.

Betalingsservice og BS+
Fakturaer, der i forvejen er tilmeldt betalingsservice eller BS+ skal ikke ændres til elektronisk fakturering.

Sådan indtaster og sender du elektroniske fakturaer
Hvis du skal sende et mindre antal fakturaer, kan du gratis indtaste og sende dem til CEJ via denne side. Du skal blot tilmelde dig som leverandør i formularen til højre. Du opretter dig på samme måde, uanset om du er leverandør til CEJ, eller til en ejendom i administration hos CEJ.

De fleste økonomisystemer kan også sættes op til automatisk at afsende fakturaer elektronisk, så det er nemt for dig. Spørg eventuelt leverandøren af dit økonomisystem.

Vigtige informationer og krav
Når du sender fakturaer til CEJ, eller til ejendomme som CEJ administrerer, skal de altid sendes til CEJ’s GLN/EAN-nummer: 5790002134043

Betalingsfristen skal være mindst 21 dage. En kortere frist vil ofte ikke kunne overholdes, da procedurerne for godkendelse kan være komplekse.

Derudover er det vigtigt, at du husker:
  • Ejendomsnummer
    Uanset om fakturaen vedrører CEJ eller en ejendom i administration hos CEJ, så må du ikke sende fakturaen uden at have anført korrekt ejendomsnummer. Det får du oplyst af den person, der har rekvireret opgaven. Er du i tvivl, om du har det korrekte nummer, skal du kontakte personen og få det bekræftet.

    Foran ejendomsnummeret skal du skrive EJD. På den måde skal der fx på e-fakturaer til ejendom nr. 3456 skrives EJD3456 (uden mellemrum). Dette skal sikre, at ejendomsnumre ikke forveksles med fx postnumre.

    Dette nummer skal indtastes i OIOUBL-fakturaen i ordrereference-feltet: Invoice/BuyersOrderID/OrderReference/ID

  • Modtagers navn og adresse
    Først skal du finde ud af, om ejendommen administreres i CEJ Aarhus eller CEJ København . Dernæst skal du vide, om det er en udlejningsejendom eller en boligforening. Ved udlejningsejendomme skal navnet på det selskab, der ejer ejendommen, altid anføres.

    Det er desuden vigtigt, at du skelner mellem selve CEJ og de ejendomme, vi administrerer. Alle fakturaer skal udstedes til samme EAN/GLN-nummer uanset modtager. MEN navn og adresse skal være forskelligt.

  • Fakturaer til ejendomme/foreninger, som CEJ administrerer, skal udstedes til:
    ”Selskabsnavn” (ved udlejning) ”Selskabsnavn” (ved udlejning)
    ”Ejendomsnavn” ”Ejendomsnavn”
    c/o CEJ Ejendomsadministration eller c/o CEJ Aarhus
    Meldahlsgade 5 Børglumvej 13
    1613 København V 8240 Risskov

    Du skal i øvrigt oprette ejendommene som individuelle kunder i dit økonomisystem – ikke som afdelinger af CEJ. Alle ejendomme har et eget CVR-nummer.

  • Fakturaer til selve CEJ skal udstedes til:

    CEJ Ejendomsadministration
    Meldahlsgade 5
    1613 København V
    CVR-nummer 29803250

    Påfør altid leveringsadresse og kontaktperson hos os. Som ordrereference anvender du EJD10 for København og EJD20 for Aarhus.

Vi har på linje med offentlige institutioner i Danmark valgt at benytte løsningen Nemhandel som platform for at modtage e-fakturaer. Du kan læse mere om Nemhandel her: http://nemhandel.dk.

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til elektronisk fakturering, er du velkommen til at kontakte os på:
e-faktura@cej.dk.

Brugernavn
Adgangskode
Glemt din adgangskode? >>

Tilmeld dig Fakturaportalen

Her kan du tilmelde dig fakturaportalen og indtaste fakturaer, som sendes automatisk til CEJ Ejendomsadministration.
Efter du har tilmeldt dig, vil du modtage en velkomstmail med login og beskrivelse af, hvordan du anvender portalen.

Firmanavn *
Adresse *
Adresse 2
Postnr.*
By*
CVR-nr.*
Land*
Kontaktperson *
E-mail*
Telefonnr.*